måndag 18 januari 2010

Veckans vikt - minus 2.1 kilo!

Idag var jag lite mer orolig när jag ställde mig på vågen än vad jag var förra veckan.
Jag menar, det är inte riktigt så att jag ätit den absolut nyttigaste maten hela veckan. I onsdags firade vi med att gå ut och käka på restaurang. Pommes, oxfilé och champinjonstuvning. Kaloribomb till tusen liksom.
Sedan har vi varit iväg på fjällsemester torsdag till söndag, och ni vet ju hur det är; blåbärssoppa i backen, goa smörgåsar, vin, öl och jäger, god mat och massa snacks...

Jag intalade mig själv att jag skulle vara förnuftig vad gäller maten innan vi åkte, men trodde inte riktigt att jag skulle klara det. Jag vet ju att självdiciplinen inte alltid är den bästa... Men hör och häpna, jag har varit hur duktig som helst! Inte ätit godis, inte ätit ostbågar eller chips, inte druckit mer än ett glas vin om dagen och faktiskt tänkt på att ta lagom stora portioner och inte äta bara för att det är gott...

Och idag fick jag min belöning. Minus 2,1 Kilo
Känner mig väldigt stolt över mig själv, och så otroligt glad. Jag kan faktiskt lyckas med det här. Bara jag vill... och tro mig, jag vill, jag vill, JAG VILL!!!


Veckans vikt:
86,9 kilo
- 2,1 kilo denna veckan
- 3,2 kilo totalt


Känner mig otroligt peppad och hoppas att jag kan smitta av mig lite på er!
Pepp pepp!

//Sessan

1 kommentar:

  1. Det ska du vara jättenöjd över =) Är ju för att du rört dig mer än vanligt kanske =) Massa kramar

    SvaraRadera