torsdag 20 maj 2010

Är jag verkligen gravid?

Att se älsklingen ligga med glasögon på i sängen och läsa i "du ska bli pappa boken" fick mitt hjärta att slå några extra slag! Han kommer bli den bästa pappan i världen och jag är så otroligt glad att det är vi två, och att vi ska bli tre. :O)

Annars kan man väl inte direkt säga att beskedet förändrat oss. Inte än. Har inte märkt av ett enda tecken på att jag faktiskt är gravid ( ja bortsett ifrån att mensen inte har kommit då...)Är inte tröttare än vanligt, är inte mer kissenödig än vanligt, inte illamående, har inte fått förändrat luktsinne, inte särskilt arg eller sur eller har lätt till tårarna. och brösten, de är precis som vanligt de också... inte större, inte ömma, något varmare kanske - men dte kan väl bero på att vi nästan hade sommar här igår. Frågan är: är jag verkligen gravid?

På måndag har jag fått tid till hälsosamtal på MVC, blev lite chockad att jag fick tid så snabbt. Men det är väl bra tänker jag. Ska be dem göra ett riktigt test så att det verkligen stämmer... att jag verkligen är med barn. Tänk om testet jag gjorde bara visade fel? Kan de göra det? Jag testade ju bara en gång... Det tråkiga med hälsosamtal på måndag är att älsklingen inte kan följa med. Beror helt på dålig kommunikation oss i mellan ( något vi måste bli bättre på nu när vi ska bli föräldrar)Jag hade nämligen fått en tid som i dag först, men då kunde inte den blivande pappan följa med på grund av att det var mycket på jobbet. Så då ändrade jag tid till på måndag efetrsom han är ledig då... det var ju bara den lilla detealjen att anledningen till att han är ledig, är att takpannorna till huset kommer... alltså måste han ju vara hemma och kan inte följa med. Får gå på första mötet med barnmorskan själv med andra ord. Känns tråkigt- men det får bli så.


Ha en härlig helg!

//Sessan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar