söndag 21 februari 2010

Inget mirakel denna månaden heller...

I morse kom den förbannade mensen!
och samtidigt med den kom alla tårarna. Blir så fruktansvärt ledsen!

Även fast det stod "inte gravid" på testet så är man ju så dum och går och tror att det kanske är något ändå. att jag testade lite för tidigt att det var därför jag inte fick mitt positiva resultat... men så var det ju naturligtvis inte! *suck* Det stod inte ghravid, för att jag helt enkelt inte är gravid.

Hur länge ska man orka försöka?
Dum fråga - klart man försöker tills det tar sig, men alltså. Hur lång tid kan det ta?

Nästa försök blir försök nummer 6- det kanske inte låter så mycket, men då har vi försökt i ett halv år! När blir det vår tur???


Försök 6
Äl: runt den 7 mars
Bim: 21 mars

// Sessan

2 kommentarer:

  1. Näää men fy vad ledsen jag blir för eran skull! Förstår att det känns skit varje månad mensen kommer...Men åh då!!

    Men kämpa på, det kommer tillstlut bli en liten bebis för er också..Får man fråga hur länge ni försökt?

    Jo vi hade det ganska lätt att bli gravida. På första försöket blidde det plus men det slutade tyvärr i missfall, sen ytterligare 2 månader och sen bidde det Melvin. Har aldrig haft några hormoner i min kropp, har alltid haft en kopparspiral och jag tror det kan göra lite skillnad.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte använt något p piller eller skydd för den delen men har efter 4 år inte heller lyckats.. nu tar jag provera för att få ordning på min cykel.. Jag måste ner minst 15 kg för att få fortsatt hjälp.. Man får försöka släppa tanken med att skaffa barn.. Men man får upp hoppet varje gång det närmar sig att den ska komma och jag vet att det är svårt att släppa tanken.. men ibland hjälper det... Du kommer att lyckas... När det är helt rätt med allt.. Då kommer det efterlängtade plusset..

    SvaraRadera